Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on [email protected] for help. Thanks :)
Hello All, This is just a friendly reminder to read the Forum Charter where you wish to post before posting in it. :)

Official intake 8

1246

Comments

  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    Anyone else's date that you must phone the college with car/guest details by, wrong ?


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Anyone else's date that you must phone the college with car/guest details by, wrong ?

    Yep

    Date in november

    Actually tried ringing there now with no answer


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    pb82 wrote: »
    Yep

    Date in november

    Actually tried ringing there now with no answer

    They're probably just finishing a feed in the canteen at the mo ! :p


  • Registered Users Posts: 20 gvillehopeful


    DB89 wrote: »
    My offer for this intake was withdrawn due to a change in circumstances which requires additional vetting. Fingers crossed for the next one.

    Good luck next time mate, sorry to hear that! I ended up moving back home to my mums before I got the vetting forms just to make things easier! Complete nightmare being back home after 5 years tho!


  • Registered Users Posts: 17 DB89


    Cheers, hopefully clears quickly enough and I get a call for Feb's intake!

    Good to know the spots dont go to waste though.


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 15 Arsenal123


    DB89 wrote: »
    My offer for this intake was withdrawn due to a change in circumstances which requires additional vetting. Fingers crossed for the next one.

    Do you mind me asking what the change in circumstances was? Like vaguely?
    Thanks


  • Registered Users Posts: 20 gvillehopeful


    Anyone else's date that you must phone the college with car/guest details by, wrong ?

    Am still waiting on the forms! Feel like a child waiting on Santa! How long it take to get them from th day the rest of yas heard?


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Finally got through and got the car booked in


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    Am still waiting on the forms! Feel like a child waiting on Santa! How long it take to get them from th day the rest of yas heard?

    Nearly a week mate.


  • Registered Users Posts: 20 gvillehopeful


    Nearly a week mate.

    Got them couple days ago! Its all sinking in now. Patience is gone tho just want to start lol! Anyone started ticking of the list of stuff we need?


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Emails in about the pre entry E-Learning

    <Mod snip>


  • Registered Users Posts: 6 minty141


    Has anyone any advice on whether to go for a laptop or tablet?

    Cheers


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    minty141 wrote: »
    Has anyone any advice on whether to go for a laptop or tablet?

    Cheers

    I've a tablet

    Mate of mine says it will be spot on, really only used for pre reads as u use the desktops in the workroom for assignments


  • Registered Users Posts: 20 gvillehopeful


    minty141 wrote: »
    Has anyone any advice on whether to go for a laptop or tablet?

    Cheers

    Thinking about asking Santa for wee tablet too lol. Could be a lot handier!


  • Registered Users Posts: 6 minty141


    Thinking about asking Santa for wee tablet too lol. Could be a lot handier!

    Has anyone any idea of which tablet suits best? I was thinking an iPad!


  • Registered Users Posts: 6 Duafc


    minty141 wrote: »
    Has anyone any idea of which tablet suits best? I was thinking an iPad!


    Reckon I'll bring the iPad in and leave the laptop, should be grand!

    Anyone any idea if the induction weekend is casual or business dress?


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Duafc wrote: »
    Reckon I'll bring the iPad in and leave the laptop, should be grand!

    Anyone any idea if the induction weekend is casual or business dress?

    Business dress


  • Registered Users Posts: 6 Duafc


    pb82 wrote: »
    Business dress

    Cheers, assumed so!


  • Registered Users Posts: 28 200WattWarlock


    A personal message for all over the last few days (didn't think Christmas Cards would be appropriate); to all Staff, Sergeants, ACC Mark Hamilton (you have a very piercing stare, well done) and my fellow pre-student officers, have a Very Merry Christmas, and a Happy New Year.

    It was (nervously) fun and I hope to see you all shortly.

    The clock is ticking, so let's get some use out of those January sales. :)


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    A personal message for all over the last few days (didn't think Christmas Cards would be appropriate); to all Staff, Sergeants, ACC Mark Hamilton (you have a very piercing stare, well done) and my fellow pre-student officers, have a Very Merry Christmas, and a Happy New Year.

    It was (nervously) fun and I hope to see you all shortly.

    The clock is ticking, so let's get some use out of those January sales. :)

    Was a good insight into what is to come

    I'm shattered today mind you


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Got into the elearning

    Difficult to find at first


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    Hows the online learning going for ya's all?


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Hows the online learning going for ya's all?

    Not really done much

    Been drunk the last 5 days :)


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    Good man, i'd say you're fit for fúck all for the next few days now too ! hahaha

    I'm rightly through it already. Nothing too heavy yet!

    What would people think of having a whatsapp group going, or is it a bit silly ?

    Obviously you'd need to prove you were at the induction weekend first of all.


  • Registered Users Posts: 15 nr14


    I haven't written this much since 6th year haha. I'd be up for whatsapp, it will help keep us sane through all these topics! You started learning courtesy yet DC?


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    I've done some of the mandatory modules like bullying & harassment

    Didn't see the point in trying to learn stuff I'd stand no chance of remembering


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    nr14 wrote: »
    I haven't written this much since 6th year haha. I'd be up for whatsapp, it will help keep us sane through all these topics! You started learning courtesy yet DC?

    Have not tbh, mostly concentrating on this new stuff for the time being. :/

    Take it most people couldnt be bothered with whatsapp haha sure i'll PM you anyway at least :)


  • Registered Users Posts: 1,262 ✭✭✭ DesertCreat_15


    Any of you guys back at the whole fitness craic again? :(


  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    Any of you guys back at the whole fitness craic again? :(

    Starting again tomorrow,done nothing but eat and drink this last week so should be interesting

    Gonna make a start on the induction material today,did all the dpa,foi,dse modules so far


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 194 ✭✭ pb82


    pb82 wrote: »
    Starting again tomorrow,done nothing but eat and drink this last week so should be interesting

    Gonna make a start on the induction material today,did all the dpa,foi,dse modules so far

    Just did all the knowledge checks from the pre entry course, must have retained a lot more information than I thought


Advertisement