Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie
Hi there,
There is an issue with role permissions that is being worked on at the moment.
If you are having trouble with access or permissions on regional forums please post here to get access: https://www.boards.ie/discussion/2058365403/you-do-not-have-permission-for-that#latest

Les "frogs"

• 21-05-2009 11:39am
    Registered Users, Registered Users 2 Posts: 35

Salut! Ou sont tout les Frogs a Dublin?! :rolleyes: y a til des Francais sur boards?

I cant be the only one :)

Comments

• Registered Users, Registered Users 2 Posts: 3,120 ✭✭✭shrapnel222

t'inquietes. t'es pas la seule. on est 5 ou 6 je crois mais on passe peu de temps dans le sous forum francais. on passe de temps en temps ici voir si quelqu'un a besoin un coup de main avec notre belle langue.;)

ceci dit bienvenue!!

• Registered Users, Registered Users 2 Posts: 35 pimbeche

Merci! ca fait un moment que je suis sur boards mais j'ai j'amais rencontré des Francais - je m'ennui!! :p

• Closed Accounts Posts: 357 ✭✭djcervi

Si vous habitez a Dublin, vous pouvez aller a l'Alliance Francaise qui est situee a Kildare Street (Pres de Trinity College). Dedans il y a un cafe d'amis ou vous avez l'occasion de parler avec des francophones et des Irlandais (comme moi :) ) qui essaient d'apprendre et de parler francais. :D

Je m'excuse pour la manque d'accents, je n'en ai pas sur mon ordinateur.

• Registered Users, Registered Users 2 Posts: 35 pimbeche

super, merci pour le tip! :) BTW c'est ALT et 130 en meme temps, ou 133 etc... pour les accents :cool:

• Registered Users, Registered Users 2 Posts: 226 ✭✭gqma0

Il n'y a plus autant de francais a Dublin maintenant comparé a il y a 10ans pendant le celtic tiger. La plupart de mes amis sont repartis en France pour la bonne bouffe, le bon vin et le soleil. Ca me manque parfois. :rolleyes:

• Advertisement
  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 743 ✭✭✭garbanzo

djcervi wrote: »
    Si vous habitez a Dublin, vous pouvez aller a l'Alliance Francaise qui est situee a Kildare Street (Pres de Trinity College). Dedans il y a un cafe d'amis ou vous avez l'occasion de parler avec des francophones et des Irlandais (comme moi :) ) qui essaient d'apprendre et de parler francais. :D

Je m'excuse pour la manque d'accents, je n'en ai pas sur mon ordinateur.

Vous avez les accents sur votre ordinateur gqmao. (I'll go back into english for this). To the right of the space bar on your keyboard you will see a key Alt Gr. Hold it and hit a vowel et . . . voila you get the acute, or is it a grave. Anyway it allso works for fádas in our native lingo. I only learnt because my kids names have fadas.

If you do a google search I'm sure you'll find how to do circumflexes and cedillas (sp?).

Bon chance.

• Registered Users, Registered Users 2 Posts: 226 ✭✭gqma0

garbanzo wrote: »
    Vous avez les accents sur votre ordinateur gqmao. (I'll go back into english for this). To the right of the space bar on your keyboard you will see a key Alt Gr. Hold it and hit a vowel et . . . voila you get the acute, or is it a grave. Anyway it allso works for fádas in our native lingo. I only learnt because my kids names have fadas.

If you do a google search I'm sure you'll find how to do circumflexes and cedillas (sp?).

Bon chance.

For the accent, hold ALT + {number} on your keypad

130 é
    133 à
    135 ç
    136 ê
    137 ë
    138 è
    144 É
    etc....

Gaëtan

Advertisement