Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

French...

Options
  • 17-05-2008 1:05pm
    #1
    Closed Accounts Posts: 125 ✭✭


    ok my teacher has been out sick for the last month so she couldnt help us or correct anything!!! im preparing some sentences for the written section and i just want to make sure their right!

    1.Il faut que le gouvernement fasse quelque chose.
    2.Il est temps que nous fassions quelque chose pour arreter le probleme.
    3.Sachant qu'il y a un probleme je pense que nous devons( or is it subjunctive here) faire quelque chose
    4.Ceux qui sont...those who are(I think!)
    5.Le sport est tres important dans notre societe aujourd'hui.
    6.Les jeux olymipiques sont evenement (happening) en Chine cette annee.
    7.Il a aide eviter les problemes dans note societe tel que l'alcool,la drogue, et principalement l'obesite qui sont tres repandu.
    8.Je touche que nous faissons encourager les jeunes pour jouer un sport.

    Cheers!!!! any help appreciated!!!


Comments

  • Registered Users Posts: 17,965 ✭✭✭✭Gavin "shels"


    They all look ok except 4 and 6, but I ain't an expert at French.;)


  • Closed Accounts Posts: 510 ✭✭✭Xhristy


    This post has been deleted.


  • Registered Users Posts: 784 ✭✭✭Peleus


    You can tell you're looking for the most advanced way of saying things. You're better off keeping it simple and getting it perfect.

    Most of thise stuff i've never seen. like 'je touche que'. it wont impress the examiner if you use this phrase and make a mess of it. Use these but not all of them. You should use normal french like you used in your oral to get the point across. I'll try to correct these anyway.



    1.Il faut que le gouvernement fasse quelque chose.
    2.Il est temps que nous fassions quelque chose pour régler [to solve/fix] ce probleme. [maybe should use ce, if you've already said what the problem is. as in: It's time we did something to fix THIS problem, not THE problem. no big deal tho i think]
    3.Sachant qu'il y a un probleme je pense que nous devons faire quelque chose
    4.Ceux qui sont...those who are(I think!)
    5.Le sport est tres important dans notre societe aujourd'hui. [you could put in: et à l'avenir, il sera bien sûr beaucoup plus important]
    6.Les jeux olymipiques sont un evenement en Chine cette année.

    7.Il a aidé eviter les problemes dans notre societé tel que les problemes de l'alcool, la drogue, et principalement l'obesite. [alcohol's not a problem, but the problems associated with it are]

    8.Je pense que nous devons encourager les jeunes à faire du sport. [apparently encourager should be followed by à+ inf. I thought it was de]


  • Closed Accounts Posts: 510 ✭✭✭Xhristy


    This post has been deleted.


  • Registered Users Posts: 784 ✭✭✭Peleus


    Xhristy wrote: »
    This post has been deleted.

    they wouldnt care but it was just a suggestion. it's not really a mistake anyway.


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 365 ✭✭Diairist


    Some changes for 6 & 7:

    6. Les Jeux olympiques ont lieu en Chine cette année.
    7. Il a aidé à éviter les problèmes dans notre société tels que l'alcool, la drogue, et principalement l'obésité qui sont très répandus.


    événement is the oddest word you'll come across I imagine. The accents go the “wrong” way!




  • Registered Users Posts: 365 ✭✭Diairist


    Some changes for 6 & 7:

    6. Les Jeux olympiques ont lieu en Chine cette année.
    7. Il a aidé à éviter les problèmes dans notre société tels que l'alcool, la drogue, et principalement l'obésité qui sont très répandus.

    événement is the oddest word you'll come across I imagine. The accents go the “wrong” way!


  • Closed Accounts Posts: 125 ✭✭cartman444


    cheers everyone!!!:D


  • Closed Accounts Posts: 510 ✭✭✭Xhristy


    This post has been deleted.


  • Users Awaiting Email Confirmation Posts: 3,129 ✭✭✭Samson




  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 6,889 ✭✭✭tolosenc


    1.Il faut que le gouvernement fasse quelque chose.
    2.Il est temps que nous fassions quelque chose pour arreter le probleme. //Doesn't sound very French to say il est temps
    3.Sachant qu'il y a un probleme je pense que nous devons faire quelque chose
    4.Ceux qui sont //Use ils/elles if it's people you're talking about
    5.Le sport est tres important dans notre societe aujourd'hui. //la societe contemporaine, maybe?
    6.Les jeux olymipiques se passent en Chine cette annee.
    7.Il a aide eviter les problemes dans note societe tel que l'alcool,la drogue, et principalement l'obesite qui sont tres repandu.
    8.Je touche que nous faissons encourager les jeunes pour jouer un sport. //What?


  • Closed Accounts Posts: 137 ✭✭lovechem


    The verb toucher means to effect so aren't you saying I effect?! You can say il est temps, as it translates to it is time to/for but you have to put de + infin at the end.

    par exemple

    J'espere que barrack obama prendra la maison blanche car a mon avis il est temps d'aborder la guerre sur terrorisme.

    GL :D


Advertisement