Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Litt PR for Norge

Comments

  • Closed Accounts Posts: 30 aguafiestas


    No doubts about Norway but I wonder what criteria were used to compile the list?
    Peaceful = no war?
    Peaceful = when all minorities are happy? (not sure how Oz fits in here)
    Peaceful = economic sustainability (Portugal???)
    Takk...


  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    No doubts about Norway but I wonder what criteria were used to compile the list?
    Peaceful = no war?
    Peaceful = when all minorities are happy? (not sure how Oz fits in here)
    Peaceful = economic sustainability (Portugal???)
    Takk...

    Hei, Aguafiestas! :)

    Står til?


    If I remember correctly they looked at crime rates, how long since last war and money spent on defence.

    Yeah, such lists are always very dubious, IMHO. (Just wanted to brag a little or something...).

    Oz?? :D


    M.


  • Closed Accounts Posts: 30 aguafiestas


    Hei Maitri, kommer du fra Norge? :)


  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    Hei Maitri, kommer du fra Norge? :)

    Hei! Jeg er norsk, ja.
    Hvordan og hvorfor er du blitt interessert i Norge?
    Har du familie her, kanskje?

    Lykke til med studiene!:)

    M.


  • Closed Accounts Posts: 30 aguafiestas


    Hei, det er greit at du er norsk... :) Jeg kommer fra Russland.
    Jeg vil mye prove å bruke min norsk, med det er vanskelig i Dublin. Også, jeg blir litt blyg når jeg treffer persjoner fra Norge. Kansje vet du hvor jeg kan snakke litt norsk?
    Jeg begynte å studere det ‘by chance’. Min venn har had en boyfriend fra Norge og jeg var litt sjalu :) Han var ‘unbelievably stunning and smart’. Da, jeg bestemte meg at jeg skulle lære norsk. Dessuten, jeg har visitet Norge et jeg tror det er en bra land.
    Også din språk er mye vakker.

    a.


  • Advertisement
  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    Hei!

    Så flink du er! :)
    Hei, det er greit at du er norsk... :) Jeg kommer fra Russland.

    Jeg har har faktisk også litt familie fra Russland.
    Jeg vil mye prove å bruke min norsk, med det er vanskelig i Dublin. Også, jeg blir litt blyg når jeg treffer persjoner fra Norge. Kansje vet du hvor jeg kan snakke litt norsk?

    Det er vanlig å bli litt sjenert når man snakker et fremmed språk. Det viktigste er nok å ikke være så redd for å si noe feil. Det er jo av sine feil man lærer.

    Kanskje ambassaden kan hjelpe deg?
    Ellers finnes det jo en del norske medisiner-studenter i Dublin har jeg hørt. kanskje du kan finne noen av dem?
    Jeg begynte å studere det ‘by chance’. Min venn har had en boyfriend fra Norge og jeg var litt sjalu :) Han var ‘unbelievably stunning and smart’. Da, jeg bestemte meg at jeg skulle lære norsk.

    He he, gresset er visst alltid grønnere på den andre siden av gjerdet... :D
    Men forelskelser er faktisk veldig bra motivasjon for å lære noe nytt.

    Dessuten, jeg har visitet Norge et jeg tror det er en bra land.
    Også din språk er mye vakker.

    Så hyggelig! Tusen takk! Norge er vakkert, ja.
    (Men jeg er ikke så sikker på om jeg er enig i at norske gutter er noe særlig "bedre" enn andre lands gutter, altså...)

    Ha det fint!:)

    M.


  • Registered Users Posts: 81,223 ✭✭✭✭biko


    Go Scandinavia!

    The top 25 on the Global Peace Index:
    1 Norway
    2 New Zealand
    3 Denmark
    4 Ireland
    5 Japan
    6 Finland
    7 Sweden


  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    biko wrote:

    The top 25 on the Global Peace Index:
    ...
    4 Ireland
    ...

    Ireland does very well too! :)


  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    Norge är en väldigt vackert land och Norska är den skönaste Nodiska språk tycker jag som Svensk. Nackdelen är att landet är så jätte dyrt.

    För Island det står på Wikipedia - "Notably absent from the study are ... Iceland ... They were not included because reliable data for the 24 indicators was not available."


  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    naitkris wrote:
    Norge är en väldigt vackert land och Norska är den skönaste Nodiska språk tycker jag som Svensk. Nackdelen är att landet är så jätte dyrt.

    Som norsk synes jeg svensk er vakrere! :)
    Sant at det er dyrt her, men det har mye med kronekurs å gjøre tror jeg. For oss "innfødte" er for eksempel mat veldig billig.
    naitkris wrote:
    För Island det står på Wikipedia - "Notably absent from the study are ... Iceland ... They were not included because reliable data for the 24 indicators was not available."

    Kanskje det er Island som burde stått øverst? Islandsk er forresten også et utrolig flott språk!


  • Advertisement
  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    maitri wrote:
    Som norsk synes jeg svensk er vakrere! :)

    diplomatisk, men jag tycker att det Svenska språket är ej lika vackert idag som det var för i tiden, tyvärr...
    maitri wrote:
    Sant at det er dyrt her, men det har mye med kronekurs å gjøre tror jeg. For oss "innfødte" er for eksempel mat veldig billig.

    ja, det är det nog. intressant artikel på di.se från några veckor tillbaks om hur dem "i grannlandet tjänar 40 procent mer än i Sverige" - Så höjer du lönen med 40 procent - flytta till Norge
    maitri wrote:
    Kanskje det er Island som burde stått øverst? Islandsk er forresten også et utrolig flott språk!

    ej erfarenhet av Islenska tyvärr, men den är en av det mest oförändrat språk som finns har jag hört - likt gammal Norksa och Viking språket eller?


Advertisement