Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Swedish Literature

  • 25-04-2014 7:52pm
    #1
    Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,659 Mod ✭✭✭✭


    Kan du rekommendera bokar i Svenska?

    My first unscripted Swedish sentence might lack ... sense (25 days into my studies), so can people recommend interesting (Fiction/Non-Fiction) books in that language - starting from children's and perhaps working up to reasonable cheerful works.

    I've checked Amazon and the e-book selection is poor, but on Google Books there seems to be more variety and titles.

    Tack för att hjälpa.


Comments

  • Moderators, Recreation & Hobbies Moderators, Sports Moderators Posts: 15,684 Mod ✭✭✭✭Tabnabs


    A trip out to IKEA might be a rewarding experience. They must buy every second hand book in Sweden...


  • Registered Users Posts: 2,448 ✭✭✭crockholm


    Tabnabs wrote: »
    A trip out to IKEA might be a rewarding experience. They must buy every second hand book in Sweden...

    :D:D:D:D:D:D


  • Registered Users Posts: 2,029 ✭✭✭Sabre Man


    Stieg Larsson?


  • Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,659 Mod ✭✭✭✭Manach


    Well, in the interim I'm enjoying Swedish humour:
    194016192_discount-swedis.png


  • Registered Users Posts: 129 ✭✭duckling10


    Det är svårt tycker jag att rekommendera böcker på svenska åt någon annan, jag vet inte vad du har för intressen typ, osv...
    Jag kommer ihåg att en av de första böcker på svenska som min svenska lärare rekommenderade var Simon och Ekarna av Marianne Fredriksson. Jag älskade denna bok, och läste om den nyligen.
    Inte heller vet jag var du kan få tag i böcker på svenska här på Irland, själv kollar jag ibland på www.bokborsen.se, och köper böcker i andra hand ifrån svenska säljare.
    Vore det oxå en idé att läsa nyheter på lätt svenska på webben?
    kolla här: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=493
    för Nyheter på lättläst svenska

    Bokus har en del nya böcker på lättläst svenska att köpa, och du kan provläsa några sidor innan du bestämmer dig att köpa, kolla här:
    http://www.bokus.com/generated/cms/children_lattlast.shtml

    annars kan du kolla på webben, sök på böcker på lätt svenska

    om du tål barnböcker, så tycker jag Astrid Lindgrens böcker, t.ex. Pippi långstrump, var roliga och de fanns som bildböcker, oxå Alfons Åberg, men du vill inte köpa alldeles för många dyra böcker ifrån Sverige, och betala frakt hit...
    hoppas du hittar vad du vill ha!:)

    in English, more or less:
    It's hard to recommend books for another person, as I have no idea of your tastes or interests.
    I do remember tht the first book my Swedish teacher recommended to us long ago, in Gothenburg, was Simon och Ekarna, by Marianne Fredriksson. I loved that book, and reread it again recently and still love it.
    And I do not know where to tell you to go to buy Swedish books here in Ireland, me I use www.bokborsen site, for secondhand books, sometimes.
    What about reading News in Easy Swedish, online, http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=493

    The site www.bokus.com has a section for children's books in easy swedish, http://www.bokus.com/generated/cms/children_lattlast.shtml

    or look up easy books in swedish online, google böcker på lätt svenska

    If you want to read (and can bear to read) children's books in Swedish., I liked the Astrid Lindgren books, eg Emil or Pippi Longstockings, and I also liked the Alfons series, but then again, do you want to be ordering lots of books new from Sweden and paying the postage costs for them, because postage from Sweden is expensive.
    Hope you find what you want!


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 61 ✭✭Prawo_Jazdy


    just for anyone looking, there are some swedish books in the second hand foreign language section upstairs in chapters.


  • Registered Users Posts: 64 ✭✭Stenth


    You can "borrow" e-books from several Swedish libraries. That works even if you don't live in Sweden, although it might be a bit of a hassle setting up a library card. Should be free, though.

    (Yes, borrow. They are set up to disappear after a few weeks.)

    I don't seem to be able to post any links, but google for "elib bibliotek" and select any library in the list.


  • Registered Users Posts: 2,448 ✭✭✭crockholm


    I can send you over all the junk mail that we get,that will keep you busy for a while in Reading material while you ponder the pro's and cons of shopping for ajax at Willys or Netto.

    God,I still haven't put up my "ej reklam" sign on the door.


  • Registered Users Posts: 81,223 ✭✭✭✭biko




  • Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,659 Mod ✭✭✭✭Manach


    Tacks mycket for allt råden att läsa.


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 9,279 ✭✭✭Lady Chuckles


    General advice could be to pick a book with a story you already know :)
    The likes of short fairytales... Snow white, three little pigs, Cinderella etc.


    Det är lättare att leta när man vet vad man letar efter ;)


  • Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,659 Mod ✭✭✭✭Manach


    Tack
    Bra nyheter: Jag har funnit nagra bocker i Cork (Vibes an Scribes)
    Dalig nyheter: De ar skrivit av Stephine Meyer (The Host/Twilight)


  • Registered Users Posts: 9,279 ✭✭✭Lady Chuckles


    Ah here..... :P:P
    (jag önskar att man kunde säga "ah here..." på svenska :D)


  • Registered Users Posts: 2,399 ✭✭✭ush


    Ah here..... :P:P
    (jag önskar att man kunde säga "ah here..." på svenska :D)

    Där finner du orsaken till varför jag lämnade irland. Det ligger mycket social kontrollmekanism i "ah here".


  • Registered Users Posts: 81,223 ✭✭✭✭biko


    Klartext is a radio show with simplified Swedish, kinda like 8sidor.se above
    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=493


  • Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,659 Mod ✭✭✭✭Manach


    Tack.
    Jag lyssnar pa band, att kalla "Nordman" - folklig musik- att förstår orden.


  • Registered Users Posts: 610 ✭✭✭Redser87


    Hundraårigen som stiger utt genom fönstret!!
    Den mystika bilen (lättläst om du vill)
    Ture Sventon -detektivboker.


Advertisement