Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie
Hi all,
Vanilla are planning an update to the site on April 24th (next Wednesday). It is a major PHP8 update which is expected to boost performance across the site. The site will be down from 7pm and it is expected to take about an hour to complete. We appreciate your patience during the update.
Thanks all.

German food in Dublin

1235»

Comments

  • Registered Users Posts: 405 ✭✭connewitz


    F.A. wrote: »
    Manno... Musstet ihr Schmand erwähnen?? Jetzt hab ich ganz dolle Appetit auf Mohn-Schmand-Kuchen - aber nur noch eine Backung Mohnback. Dis tut's auch nich geben tun hier... :(:(

    *schmoll*


    Mohnkuchen mit Marzipan......:p
    Habe uebrigens noch Nichts bestellt. Finanzen sehr truebe im Moment, will es aber auf jeden Fall tun, wenn ich es mir leisten kann.:o


  • Closed Accounts Posts: 327 ✭✭F.A.


    Carry wrote: »
    As for Quark. You get the real stuff right here (tried & tested by myself): http://www.kilbegdairydelights.ie/
    There is a list of shops on the website where they sell their products.

    Good stuff, thanks! Got two of them in Tesco earlier today. It's fat-free, so closest to Magerquark. I'll mix it with double cream, that should be fine for "Quarktorte ohne Boden". Very expensive, 2,39 for 200 g, but hey, nothing cheap here, eh? ;)

    Thanks for the tip!! :)
    Otherwise check the "cream cheese" from Glenilen farm: http://www.glenilenfarm.com/
    It's not as solid as the real Quark from Kilbeg, but does the job.

    Errgh... I tried that one a few weeks ago and found it tasted like dirt. I really like Glenilen-products, so that was quite a disappointment. Shocking, actually. :(


  • Closed Accounts Posts: 327 ✭✭F.A.


    connewitz wrote: »
    Mohnkuchen mit Marzipan......:p
    Habe uebrigens noch Nichts bestellt. Finanzen sehr truebe im Moment, will es aber auf jeden Fall tun, wenn ich es mir leisten kann.:o

    Hab im Polenladen eine Konserve gefunden mit Mohn ("Mak") und so Trockenobstzeugs und Rosinen. Waren 850 g drin, ich brauchte aber nur 250. :rolleyes: Hatte so'n Heißhunger, dass ich es gekauft hab. Hab dann meinen Mohnback und "Mak" gemischt verwendet und "smietana" als Schmand. Letzterer ist ein bisschen flüssiger als ich gewohnt bin, aber das Endresultat lässt sich durchaus sehen, steht momentan im Kühlschrank - über die Hälfte schon weggefuttert (mit tatkräftiger Hilfe). ;) Aber nochmal muss das so schnell nicht sein, bin kein sonderlich großer Fan von dem Konservenmohnback.

    Nun muss ich zusehen, dass ich die Woche nochmal in den großen Tesco hier komme, um den restlichen Quark für den Kuchen nächstes Wochenende zu kriegen. Das Rezept sieht 1 kg Quark vor... muss mal sehen, vielleicht 800 g Quark und 200 g Sahne, um Sahnequark rauszukriegen. Oder doch lieber 600:400? Hm, werd mal rumexperimentieren, kann's ja immer noch mit Pellkartoffeln und Leinöl aufessen. :D


  • Registered Users Posts: 405 ✭✭connewitz


    F.A. wrote: »
    Hab im Polenladen eine Konserve gefunden mit Mohn ("Mak") und so Trockenobstzeugs und Rosinen. Waren 850 g drin, ich brauchte aber nur 250. :rolleyes: Hatte so'n Heißhunger, dass ich es gekauft hab. Hab dann meinen Mohnback und "Mak" gemischt verwendet und "smietana" als Schmand. Letzterer ist ein bisschen flüssiger als ich gewohnt bin, aber das Endresultat lässt sich durchaus sehen, steht momentan im Kühlschrank - über die Hälfte schon weggefuttert (mit tatkräftiger Hilfe). ;) Aber nochmal muss das so schnell nicht sein, bin kein sonderlich großer Fan von dem Konservenmohnback.

    Nun muss ich zusehen, dass ich die Woche nochmal in den großen Tesco hier komme, um den restlichen Quark für den Kuchen nächstes Wochenende zu kriegen. Das Rezept sieht 1 kg Quark vor... muss mal sehen, vielleicht 800 g Quark und 200 g Sahne, um Sahnequark rauszukriegen. Oder doch lieber 600:400? Hm, werd mal rumexperimentieren, kann's ja immer noch mit Pellkartoffeln und Leinöl aufessen. :D


    Das liest sich Alles recht gut. Koenntest du mir (und den anderen Lesern) das Rezept fuer den "irisch-polnischen" Quarkkuchen zukommen lassen?
    Habe leider noch immer keinen Quark im Tesco bekommen. Die Ladenhilfe bot mir Creme fraiche als Ersatzloesung an. Bin aber sehr skeptisch, zumal das Zeug richtig teuer ist.
    Ansonsten habe ich jetzt den Entschluss gefasst bis August zu warten. Dann fahren wir mit dem Transporter nach Oesterreich. Wir bringen die Umzugskartons von meiner Tochter nach Absam (Naehe Innsbruck). Haben also auf der Rueckfahrt jede Menge Speicherplatz fuer Fressalien! Und in Oesterreich sind die Nahrungsmittel billiger als in Deutschland. Werden dann aufstocken! Kann es kaum erwarten!:o


  • Registered Users Posts: 7,627 ✭✭✭Lawrence1895


    connewitz wrote: »
    Das liest sich Alles recht gut. Koenntest du mir (und den anderen Lesern) das Rezept fuer den "irisch-polnischen" Quarkkuchen zukommen lassen?
    Habe leider noch immer keinen Quark im Tesco bekommen. Die Ladenhilfe bot mir Creme fraiche als Ersatzloesung an. Bin aber sehr skeptisch, zumal das Zeug richtig teuer ist.
    Ansonsten habe ich jetzt den Entschluss gefasst bis August zu warten. Dann fahren wir mit dem Transporter nach Oesterreich. Wir bringen die Umzugskartons von meiner Tochter nach Absam (Naehe Innsbruck). Haben also auf der Rueckfahrt jede Menge Speicherplatz fuer Fressalien! Und in Oesterreich sind die Nahrungsmittel billiger als in Deutschland. Werden dann aufstocken! Kann es kaum erwarten!:o

    Das wuerde ich nicht zu laut sagen, jetzt kommen bestimmt zahlreiche Leute an, die eine lange Einkaufsliste haben :D

    Mal ueberlegen...Stroh Rum, Landjaeger, Apfelstrudel...;)


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 405 ✭✭connewitz


    Lars1916 wrote: »
    Das wuerde ich nicht zu laut sagen, jetzt kommen bestimmt zahlreiche Leute an, die eine lange Einkaufsliste haben :D

    Mal ueberlegen...Stroh Rum, Landjaeger, Apfelstrudel...;)

    Ok, du magst Recht haben. Aber wir fahren nur mit Van nicht mit Lkw.:rolleyes:


  • Closed Accounts Posts: 11 fontanelli


    Hey,

    I am a german erasmus student, and I have to set up a business plan. It should be an unique idea. When I thought about that, I got fast the idea to set up a bakery, a german bakery! So mine business should be a german bakery which sell typical german bread (salted, not sweet :D ) and some other special german stuff. (stuff what you listed up ;-) )
    This business should be so realistic as much as it can. Do you think there would be enough demand for such a bakery, and is it really unique in Dublin? What do you think is the best place for it, near city center or should it bette placed in a residential region?

    Thank you in advance for your help.


  • Closed Accounts Posts: 50 ✭✭ Bruce Raspy Blackboard


    Superquinn in Ranelagh regularly have quark and Magills (opposite the Grafton St entrance of Powerscourt shopping centre) is a great deli for nice meats and cheeses and occasionally schwarzbrot


  • Registered Users Posts: 1,568 ✭✭✭Chinasea


    Every Sunday in the market in Dun Laoghaire's people's park there is a German lady selling the most wonderful pretzels and doughnuts. It would be a good idea to ask her as I belive she would certainly have the feel of how this might pan out.


  • Closed Accounts Posts: 11 fontanelli


    That sounds good, thank you for your tip :)


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 183 ✭✭Allgäuerin


    TBH i think it's a bit late as LIDL is doing all their shops now with the bakery where u can get all the good german products :rolleyes:


  • Closed Accounts Posts: 11 fontanelli


    Yes, they have german products. But if you know how fresh german bread tastes, than you know that isn't the same.


  • Registered Users Posts: 7,627 ✭✭✭Lawrence1895


    Does anybody know, where I can get Teewurst in Dublin? Maybe one of the Polish shops? I'm living in Beaumont, working near Clanbrassil Street. Tried LIDL on Cork Street already, didn't see it over there.

    Thanks :-)


  • Registered Users Posts: 110 ✭✭sublime1


    There hasn't been a German restaurant in Dublin in years. Someone should bring back this place! LOL!

    https://secure.flickr.com/photos/88051129@N00/4010495759/in/photostream/


  • Registered Users Posts: 244 ✭✭lalorm


    Hi All,
    I'm wondering if there is a German Butcher shop anywhere near Dublin where I can get German Bratwurst sausages? The German Butcher shop in Killarney is now unfortunately closed after the owner retired. Lidl and Aldi don't seem to currently stock them.
    Regards


  • Registered Users Posts: 474 ✭✭theroomisonfire


    There used to be a German stall at the Harcourt Street food market during lunch time on Thursdays but I haven't seen him since last year. He mainly sold German bread, sandwiches and some cakes.

    Does anyone know if he was connected to a bakery somewhere?


Advertisement